گزارشی از نمایشگاه مانتو
16 02 2016 00:00
کد خبر : 14442387
تعداد بازدید : 11
<p dir="RTL" style="line-height: 200%; direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;"><strong>نمایشگاهی از آثار مانتو جهت پوششهای مهمانی و نیز مانتوهایی با کارکرد اجتماعی </strong><strong> از دانشجویان رشته طراحی لباس به راهنمایی " استاد خانم دکتر مونسی سرخه " در </strong><strong>سالن مصلی نژاد، از تاریخ 25-29 بهمن 1394 برپا می باشد </strong></p>
<p dir="RTL" style="line-height: 200%; direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;"><strong>توضیحات استاد راهنما " دکتر مونسی سرخه " </strong><strong></strong></p>
<p dir="RTL" style="line-height: 200%; direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;"><strong>هماهنگی یا هارمونی به معنای “چیدمان مطبوع اجزاء یک کل”، در تمام مظاهر زندگی از جمله طراحی لباس، جلوه میکند. هارمونی رنگ در لباس برای خوشایندِ چشم بیننده است و حس نظم و توازن را به فرد القاء میکند</strong><strong>.</strong><strong></strong></p>
<p dir="RTL" style="line-height: 200%; direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;"><strong> آثار ارایه شده شامل دو بخش می باشد . بخش اول (</strong><strong>texture art</strong><strong>)، شامل طراحیهای لباس حاصل ایده و خلاقیت دو دانشآموخته این رشته است. این لباسها پس از ایجاد پارچههایی با ترکیبات متنوع رنگی، [در اصطلاح متخصصان این رشته، این امر را بنام "پارچهسازی" میشناسند]، و استفاده از مواد مختلف، به طرح لباس تبدیل شده است. کاربرد رنگ و فرم و همنشینی آنها، در مجموعه این آثار به وضوح دیده میشود.</strong></p>
<p dir="RTL" style="line-height: 200%; direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;"><strong>بخش دیگری از آثار با عنوان " ارسی " توسط دانشجویان سال دوم رشته طراحی لباس طراحی شده است. ایده اصلی طراحی این پوششهای اجتماعی، پنجرههای ارسی و شیشههای رنگین آنها در مسجد نصیرالملک شیراز (مسجد صورتی) است. بنابراین یکی از ابنیه تاریخی ایران در عصر قاجار با شاخصههای سازگار با محیط پیرامونی مردم شیراز، در برشها و رنگهای این لباسها حضور دارد. در برخی از آثار، بیننده به طور واضح شاهد الهامگیری طراح است و در برخی دیگر، تغییرات اساسی حاصل فکر و ایده طراح و خلاقیت او، کار را از وجود جزئیات آشکار بنا در آثار دور کرده است.</strong></p>